Dostęp do informacji publicznej
XMLTreść
KLAUZULA INFORMACYJNA – ”dostęp do informacji publicznej”
- Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L Nr 119) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane RODO), informujemy:
- Administratorem Pani/Pana danych
osobowych jest Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Malborku z siedzibą w Malborku przy ul. Bocznej 8 , 82-200 Malbork reprezentowany przez Powiatowego Lekarza Weterynarii, adres kontaktowy e-mail: piwmalb@gdansk.wiw.gov.pl, tel. +48 55 272 20 24.
- Administrator Danych zgodnie z Art. 37 RODO wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym możecie się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Państwa oraz waszych podopiecznych danych osobowych, a także korzystania z przysługujących Państwu praw związanych z ich przetwarzaniem. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych PIW Malbork ; e-mail: piwmalb@gdansk.wiw.gov.pl lub pisemnie na adres Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Malborku z siedzibą w Malborku przy ul. Bocznej 8 z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.
- Cele przetwarzania danych
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej, na podstawie art. 10 Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2001 nr 112 poz. 1198 i Dz. U. z 2018 r. poz. 1330, 1669) oraz na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 1960 nr 30 poz. 168 i Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z 2019 r. poz. 60, 730, 1133).
Administrator Danych przetwarzać będzie Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, tj.:- w celu wypełniania obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze Danych w związku z realizowaniem zadań przez PIW Malbork na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
- wykonywania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi Danych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO,
- Przekazywanie danych
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:- podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie odrębnych przepisów prawa w szczególności organy i instytucje państwowe;
- podmioty, którym Administrator Danych na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych zleca wykonanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych lub możliwość zapoznania z danymi osobowymi (podmiot przetwarzający – procesor), np. dostawcom usług dostarczenia korespondencji, usług IT, zadań wspomagających i doradczych przy zachowaniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa tych danych.
- Czas przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe będą przechowywane w PIW Malbork do momentu wycofania zgody na ich przetwarzanie. Dane osobowe, których podanie wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa będą przetwarzane przez okres wskazany w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji
i zakresu działania archiwów zakładowych, a w szczególności przez okres przechowywania w ramach archiwizacji dokumentów zgodnej z obowiązującymi przepisami prawa. - Prawa osób, których dane są przetwarzane
W związku z przetwarzaniem przez PIW Malbork, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do:- dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Powiatowy Inspektorat Weterynarii reprezentowany przez Powiatowego Lekarza Weterynarii;
- sprostowania (poprawiania) swoich danych, na podstawie art. 16 RODO – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe, nieaktualne lub niekompletne;
- usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO, przetwarzanych na podstawie Pani/Pana zgody; w pozostałych przypadkach, w których PIW Malbork przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane mogą być usunięte po zakończenia postępowania z zachowaniem wymaganego okresu archiwizacji;
- ograniczenia przetwarzania danych, jeśli nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania na podstawie art. 18 RODO;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których PIW Malbork posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie szczegółowych przepisów prawa.
- W przypadku złożenia wniosku o dostęp do informacji publicznej przekazanie przez Panią/Pana danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie jest obligatoryjne (obowiązkowe) i niezbędne do realizacji celów, o których mowa w punkcie 4. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować brakiem możliwości realizacji żądania lub pozostawieniem złożonego pisma, wniosku, bez rozpatrzenia.
- Państwa dane osobowe podane w formularzu kontaktowym umieszczonym w serwisie www lub w ramach poczty e-mail przesyłanej bezpośrednio do PIW Malbork będą przetwarzane wyłącznie w zakresie niezbędnym do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, tj. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
- W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu przez Administratora Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa ul. Stawki 2;
- Pani/Pana dane osobowe nie podlegają
zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w stosunku do celów w jakim
zostały zebrane, w tym również profilowaniu.